Naudokite rankinį stabdį, kai automobilį paliekate stovėti.
Pasitaiko vairuotojų, kurie automobilį stovėti palieka įjungdami pavarą. Tokiu būdu stabdymo efektas pasiekiamas transmisinės alyvos klampumo ir variklio kompresijos dėka. Alyvos klampumo stabdymo efektas yra labai mažas, todėl praktiškai išnaudojama tik variklio kompresija, kuri taip pat yra labai skirtinga priklausomai, ar tai dyzelinis variklis, ar benzininis.
Nepatartina automobilio statyti įjungus pavarą dar ir dėl to, jog transmisijos mechanizmas, kuriuo perjunginėjamos pavaros yra sudarytas iš krumpliaračių, todėl, įjungus pavarą, susikabina dviejų tos pavaros krumpliaračių „dantys“. Kadangi krumpliaračiai yra apvalūs, tai jie praktiškai susikabina viena dantų pora. Tai reiškia, jog visa automobilio masė yra laikoma vieno krumpliaračio danties pagalba.
Jei automobilis stovi lygiame kelyje pasipriešinimas nėra didelis, tačiau jei tai nuožulni vietovė, jėga tampa didesnė. Taip pastatytas automobilis gali lengvai pradėti judėti, jei į jį atsitrenks kitas automobilis ir t.t.
Vartotojų komentarai Prašome nenaudoti necenzūrinių žodžių. Tokie komentarai bus trinami, o registruotas vartotojas užblokuojamas. Iš anksto dėkojame.
Komentavo SVEÄŒIAS on 2008-09-05 22:52:04 "visa automobilio masÄ— yra laikoma vieno krumpliaraÄio danties pagalba"- o tai kokia automobilio masÄ— tenka tam danÄiui kai automobilis juda, arba tuo labiau, pradeda judÄ—t? :) Norint sumažinti triukÅ¡mÄ… sklindantį iÅ¡ greiÄių dėžės ir padidinti sukibimo efektyvumÄ…, greiÄių dėžių krumpliaraÄių įpjovos padarytos ne statmenai paÄio krumpliaraÄio, o Å¡iek tiek įstrižiau. Taigi, vienu metu sukimba mažiausiai dvi poros krumplių ("dantų") vienu metu.
Komentavo
on 2008-09-20 00:01:43 nu aÅ¡ manyÄiau kad ne tik vienu metu ant to cilindro suslÄ—gimo laikosi visa "atrama" automobilio masÄ—s, bet dar yra ir prieÅ¡paskutinio cilindro (pvz.: keturių silindrų), t.y. to cilindro vakuumo saskaita pliusuojasi prie to cilindro kompresijos ir potencialo skirtumo.
Komentavo Anonymous on 2008-10-13 22:07:44 Taip, jie istrizai, bet nesilaiko ant vieno PILVO danties, o ant keliu po trupuciuka, todel ir galima teigti jog laikosi ant vieno danties :)
Komentavo Andrius on 2008-11-27 10:20:20 Pabandikite ziema palikti masina per nakti ant rankinio:)
Komentavo
on 2010-10-03 20:59:06 o kai variklis perduoda sukimo momenta per greiciu deze i ratus tai apkrova krumpliams tikrai didesnes nei palikus masina ijungus begi......
Komentavo
on 2011-08-10 16:21:55 Sveiki, as naudoju taip ir nekitaip: lygiam kely visada tik pavara, o jei ikalnej ar nuokalnej - papildomai uztraukiu rankini tiek, kiek primetu kad reiks. Pilnai traukti niekada dar neteko, ai, tik technine varant ar raliuojant. Siulau tik taip naudoti, o kad rankinis neuzkalketu - karts nuo karto patraukioti ir vaziuojant. Apie dantracius ir variklio kompresija nerasysiu, manau, kad ir taip visiems aisku. Eugis.