Ateikite pas mus ir problemų nebebus
Pradžia
Naujienos
Apie mus
Produktai
DUK
Patarimai
Nuorodos
Paieška
Kontaktai
Forumas
e-Parduotuvė

Topauto.lt
eXTReMe Tracker


Automobilio filtrai E-mail
2007 m. Birželio 26 d. 11:23

Ar kada nors susimąstėte, kokių gamintojų filtrus naudojate savo automobilyje?

Ar galvojote, koks filtrų vaidmuo jūsų automobilyje ir kaip priklauso variklio resursas nuo filtravimo proceso?

Image 

Jeigu jums tai rūpi, tai skaitykite toliau.

Kiekviename automobilyje jūs rasite šiuos pagrindinius filtrus:

  • Alyvos filtras - filtruoja variklyje cirkuliuojančią alyvą nuo įvairių priemaišų ir pašalinių dalelių, kurios susidaro dylant variklio dalims.
  • Oro filtras - filtruoja oro srautą, patenkantį į automobilio įsiurbimo kolektorių ir reikalingą degimo mišiniui sudaryti.
  • Kuro filtras - filtruoja kurą, prieš jam patenkant į įpurškimo sistemą arba į karbiuratorių, nuo pašalinių dalelių, kurios papuola kartu su kuru užpylimo metu.

Aukščiau minėti filtrai yra patys svarbiausi ir labiausiai įtakojantys variklio ilgaamžiškumą.

Jūsų automobilyje dar gali būti šie filtrai:

  • Salono filtras - filtruoja oro srautą, patenkantį į automobilio saloną. Tai jau labiau komforto elementas, apsaugantis vairuotoją nuo dulkių ar kito automobilio išmetamų dujų. Šie filtrai yra daugumoje automobilių, pagamintų nuo 1994 m.
  • Pavarų dėžės filtras - filtruoja alyvą automatinėse pavarų dėžėse, kadangi šių pavarų komponentai reikalauja didelio tikslumo ir tuo pačiu alyvos švarumo.

Savaime aišku, kad kuo daugiau filtras sulaiko nepageidaujamų dalelių, tuo jų mažiau patenka į variklio sistemas ir tuo variklio dilimas yra mažesnis.

Kaip gi veikia tos pašalinės dalelės?

Jos, papuolusios į variklį, patenka tarp mechaniškai besitrinančių paviršių (pvz.: tarp stųmoklio žiedų ir cilindro sienelių, tarp švaistiklio ir alkųninio veleno ir kt.) ir tampa savotišku abrazyvu, raižančiu preciziškai tikslius mechaninių dalių darbinius paviršius.

Kuo daugiau tų dalelių, tuo greičiau dyla paviršiai ir tuo anksčiau labai geras variklis tampa niekam vertu, t.y. pradeda dūminti, ryti tepalus, sumažėja galia, padidėja kuro sąnaudos.

Kad to neatsitiktų, norėčiau, kad ypatingai atkreiptumėte dėmesį į perkamų filtrų kokybę. Svarbiausia yra filtre esančio filtravimo elemento kokybė, t.y. gebėjimas sulaikyti minėtas daleles.

Alyvos filtras, kuris kainuoja 6 - 10 Lt negali turėti kokybiško filtravimo elemento, kadangi šis komponentas yra pakankamai brangus. Analogiškai ir su kitais filtrais. Atkreipkite į tai dėmesį, rinkdamiesi iš gausybės siūlomų.

Taip pat būtina filtrus laiku keisti, t.y. taip, kaip rekomenduoja to automobilio gamintojas. Senesniems automobiliams keitimo intervalas yra apie 10 000 km. Kai kuriems naujausiems modeliams šis intervalas žymiai pailgintas.

Atminkite, kad laiku būtina keisti ne tik alyvos, bet ir oro bei kuro filtrus. Juk per oro filtrą kiekvieną dieną veržiasi milijonai dulkių ir kt. dalelyčių. Tai kaip savotiški automobilio plaučiai. Apsinešęs oro filtras ne tik, kad žymiai mažiau sustabdo minėtų dalelių, bet ir prasčiau praleidžia orą. Dėl to padidėja kuro sąnaudos,  nuo abrazyvinio dalelių poveikio žymiai greičiau dyla variklio cilindrai ir žiedai, dėl ko sumažėja galia ir atsiranda dūmingumas.

Rinkitės patikimų gamintojų filtrus,  ir nebus rūpesčių dėl variklio problemų ir papildomų išlaidų dėl remonto.

Pas mus taip pat galite rasti tikrų japoniškų filtrų gerai žinomo gamintojo, su kurio produkcija  dalis automobilių jau išrieda iš gamyklos.

Image 

Variklio dilimą galima sumažinti ir naudojant geras alyvas. Vertėtų atkreipti dėmesį į alyvą su molibdeno priedais.

Molibdenas - tai unikali medžiaga, kuri dylančius paviršius padengia labai plona slidžia plėvele, kuri žymiai sumažina trintį. Dėl trinties sumažėjimo, sumažėja dilimas, palengvėja judesių perdavimas, o tuo pačiu sumažėja ir kuro sąnaudos (išbandėme ant savo automobilių).

Gamintojas, kurio alyva turi savo sudėtyje molibdeno: 

Image 

Šios alyvos galite nusipirkti ir pas mus.

 


Vartotojų komentarai
Prašome nenaudoti necenzūrinių žodžių. Tokie komentarai bus trinami, o registruotas vartotojas užblokuojamas.
Iš anksto dėkojame.

Komentavo Artiom on 2009-03-23 17:57:41
DÄ—l molibdeno disulfido - patikslinčiau, tai jokia ne plÄ—velÄ—, o kietos dalelÄ—s, kelių mikronų dydžio. DÄ—l savo sluoksniuotos kristalinÄ—s struktÅ«ros, panaÅ¡ios į grafito, molibdeno disulfidas sumažina dvieju SAUSAI besitrinančių pavirÅ¡ių trintį ir dilimÄ…. Tačiau normaliu variklio veikimo metu sausos trinties bÅ«ti NETURI. Gali bÅ«t, kad tam tikrais atvejais, prie ekstremalių apkrovų, ar paleidžiant variklį Å¡altÄ…, tas priedas padeda. O Å¡iaip jis dažniausiai naudojamas konsistenciniuose tepaluose, kurie naudojami ten, kur veikia didžiuliai slÄ—giai, bet greičiai nÄ—ra dideli. 
Be to, tik nedidelė dalis Liqui Moly alyvų(ne pačios brangiausios) turi molibdeno disulfidą kaip priedą. Tai sakydamas, esu pats bandęs Liqui Moly produkcijos, ir kolkas nesu nusivylęs.

Komentavo online on 2009-12-28 11:07:31
Kas as ieskojau, aciu

Komentavo Andrius on 2010-06-24 17:34:24
Ä®domu, 
 
kaip ten su yra korozija. Gi molibdeno disulfidas turi sieros, kuri, susijungusi su vandens kondensatu, sudaro sieros rūgštį.

Please login or register to add comments

Atnaujinta ( 2015 m. Gegužės 17 d. 05:00 )
 
   Pradžia arrow Patarimai arrow Automobilio filtrai